pondelok 19. júna 2017

Simon Booker - Komu možno veriť

https://data.bux.sk/book/020/317/0203175/large-komu_mozno_verit.jpgRoky sa snažila, aby sa jej láska z detstva dostala na slobodu. Danny bol obvinený z vraždy nevlastnej dcéry, no on vždy tvrdil, že to nie je pravda a je nevinný.

Keď ten deň nastane a Dannyho prepustia, Morgan musí riešiť závažnejší problém; ako zázrakom sa jej pred dverami ocitla nevychovaná dcéra Lissa, ktorá býva s otcom a matku veľmi nenavštevuje. Musí znášať to, že ona si servítku pred ústa neberie. Zoznámia sa spolu a Lissa o pár dní zmizne za záhadných okolností. Na povrch vyplávajú skutočnosti, ktoré sú desivé. Bol by Danny schopný ublížiť jej krvi? Vydáva sa na pátranie a pomocnú ruku poskytne aj polícia. Komu možno veriť? Všetko sa rúca. Morgan vôbec netuší, kto je priateľ a kto nepriateľ. Musí dcéru nájsť skôr, ako bude neskoro.


Kniha ma zaujala z jediného dôvodu; vidí sa len ojedinele, že spisovateľ píše zo ženského pohľadu. Povedala som si, že toto si prečítať musím. Zvládne to? Nepreženie? Myslím si, že sa toho zhostil obstojne, čo dosvedčí aj fakt, že som dielo prečítala za deň. Jeho spisovateľský štýl bol naozaj dobrý. Veď aj musel. Simon je scenárista seriálov pre televízne stanice.

No napísať knihu je už niečo iné. Komu možno veriť je jeho prvotinou, ale týmto tvrdením môže zmiasť všetkých okolo, pretože jeho dielo naznačuje pravý opak. Poviete si, že má ďaleko od neskúseného autora, až kým nezistíte, čím sa živí. Potom bude dávať všetko zmysel – aj to, s akou ľahkosťou položil slová na papier. Profesionál sa v ňom nezaprie.

Tesne pred autom zastala. Pokuta? Fakt? Nahnevane vytrhla lístok spoza stierača. Nebol hladký, ale drsný ako obyčajný zdrap papiera. Niekto naň napísal tri slová.

Si na rade.
(str. 17)

Keď som dielo otvorila a prečítala som si prvých päťdesiat strán, zdalo sa mi, že som zase stúpila vedľa – to je moje prekliatie! -, pretože zápletka bola jasná ako facka. Pokračovať v čítaní ma nútilo len to, že sa mi páčil štýl písania. Zaprisahala som sa, že ak to bude znovu niečo predvídateľné a neoriginálne, tak sa vzdám thrillerov navždy. Chvalabohu, že to robiť nemusím. Kto by ale predpokladal, že...? Neprezradím. Nemalo to chybu.

Postavy boli zaujímavé – psycho, takže som mala na výber veľa možností, kto môže mať na svedomí zmiznutie Lissy. Ani ona nebola neviniatko a rada provokovala. Okruh podozrivých sa stále zväčšoval. Danny bol čoraz záhadnejší a robil divné veci, ktoré mu na vierohodnosti teda nepridali. Dôkazy ukazovali na neho, ale postupne sa začne črtať ďalší problém, ktorý bude mať siahodlhé následky. Nie všetko sa totižto točí okolo nezvestnej dcéry.

Vieš, prečo sú bubáci nebezpeční? Pretože vyzerajú ako všetci ostatní.
(str. 127)

Autor vie úžasne písať a vykresľovať svoje postavy. Síce bol začiatok taký nemastný-neslaný, no potom sa to pekne rozbehlo a nestačila som sa čudovať. Simon ma oklamal. Dúfam, že oklame aj vás. Využíva vaše znalosti, ktoré máte o thrilleroch, a prejde vám cez rozum. Z toho vyplýva, že aj keď ste presýtení týmto žánrom, odporúčam sa vám začítať do tejto novinky. Tie zvraty za to rozhodne stoja.

Hodnotenie: 4/5
 
http://www.bux.sk/knihy/269929-tichy-vykrik.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly